ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ 

 

Η ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ

ΘΕΑΤΡΟ: Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: "Η ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ"

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Συγγραφέας: Μπρεχτ Μπέρτολτ
Μουσική: Ντεσσάου Πάουλ
Σκηνοθεσία: Μιλιβόγεβιτς Νικίτα
Σκηνικά: ΜακΛέλλαν, Κέννυ
Κοστούμια: ΜακΛέλλαν Κέννυ
Μουσική Διεύθυνση: Καπετάνιος Νίκος
Σχεδιασμός ήχου: Γαλενιανός Νίκος
Μουσική διδασκαλία: Γαλενιανός Νίκος
Χορογραφία: Μπένετ Αμάλια
Βοηθός σκηνοθέτη: Παπαδόπουλος Ηλίας
Βοηθός σκηνογράφου: Μυλωνά Μαρία
Οργάνωση παραγωγής: Λαμπροπούλου Ναταλία

Παίζουν: 
Αγγελίτσα Ελευθερία
Βογιατζή Στελλίνα
Καλεμκερίδου Σοφία
Κολοβός Γιώργος
Κοντός Εμμανουήλ
Μαγκώνη Εμμανουέλα
Μορφακίδης Δημήτρης
Νοέα Αγγελική
Παπαδημητρίου Χρήστος
Παπαϊωάννου Παναγιώτης
Σιάτρας Αλέξανδρος
Σιώνας Μιχάλης
Φωτοπούλου Λυδία
Χαλκιάς Ορέστης

Μουσικοί:
Βαβάτσικα, Άρτεμις (Μπαγιάν)
Γανίτη, Ιωάννα (Τρομπέτα)
Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος (Φλάουτο)
Μενέγου, Ηρώ (Πιάνο)
Μπίκος, Θεόφιλος (Κιθάρα)
Παπακώστας - Σμύρης, Ανδρέας (Φλάουτο)
Παπανικολάου, Βαλεντίνη (Κρουστά)
Τσέρνου, Πασχαλίνα (Πιάνο)

Ιστορία: Η παράσταση του κλασικού αντιπολεμικού αριστουργήματος του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που γράφτηκε το 1939, ενώ ο συγγραφέας βρισκόταν αυτοεξόριστος στη Σουηδία, σηματοδοτεί μια διπλή επιστροφή στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ο Σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς επιστρέφει μετά από 13 χρόνια για να σκηνοθετήσει σε νέα μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα ένα από τα πιο επίκαιρα μπρεχτικά έργα.
Επιπλέον, η ηθοποιός Λυδία Φωτοπούλου, 8 χρόνια μετά την τελευταία της συνεργασία με το ΚΘΒΕ, επιστρέφει στη κοιτίδα της για να ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο.
Η Άννα Φίρλινγκ, γνωστή ως Μάνα Κουράγιο, είναι η αντι-ηρωίδα του Μπρεχτ. Μάνα τριών παιδιών από διαφορετικούς πατέρες, είναι μια δαιμόνια εμπόρισσα που κατά τη διάρκεια του τριακονταετούς πολέμου (1618-1648) αγωνίζεται να επιβιώσει η ίδια και τα παιδιά της επιστρατεύοντας κάθε μέσο. Στη διάρκεια των δώδεκα χρόνων, κατά τα οποία διαδραματίζεται το έργο, η Μάνα Κουράγιο ακολουθεί σταθερά τον στρατό με το κάρο της και ζει παρασιτικά από τον πόλεμο. Με έντονο αίσθημα αυτοσυντήρησης και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα, παμπόνηρη, σκληρή, αθυρόστομη, η Μάνα Κουράγιο παθαίνει όσα αντέχει και δεν αντέχει άνθρωπος. Δρώντας με γνώμονα το κέρδος, καταλήγει, στο τέλος, να χάσει ό,τι πιο πολύτιμο έχει.
Σημείωμα σκηνοθέτη
Νομίζω ότι η Μάνα Κουράγιο είναι ένα σπουδαίο θεατρικό κείμενο που αφορά το ελληνικό κοινό καθώς αντανακλά τη σημερινή κατάσταση της χώρας. Έχω την εντύπωση ότι, δυστυχώς, η Ελλάδα του σήμερα είναι μια Μάνα Κουράγιο. Όπως, εξάλλου, και η Σερβία. Σε πρώτο πλάνο, όμως, δεν βρίσκεται τόσο η ματαιότητα του πολέμου, όσο της απληστίας. Εξάλλου, η απληστία είναι και ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του κόσμου στον οποίο ζούμε. Σχεδόν τα πάντα συμβαίνουν λόγω της απληστίας. Λόγω των μικρών, εγωιστικών, προσωπικών συμφερόντων μας, χάνουμε μεγάλα, ασύγκριτα πιο πολύτιμα πράγματα. Η Μάνα Κουράγιο χάνει τα παιδιά της. Επιπλέον, θα μπορούσαμε να διακρίνουμε και ένα άλλο φαινόμενο: η μία γενιά (η γηραιότερη) πούλησε την άλλη (την νεότερη). Τέλος, με απασχολεί το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή εκατομμύρια άνθρωποι αναζητούν έναν πιο ήρεμο και αξιοπρεπή τόπο για να ζήσουν. Η Μάνα Κουράγιο είναι μια παράσταση που αναφέρεται σε όλα αυτά τα θέματα.
Νικίτα Μιλιβόγεβιτς
Η «Μάνα Κουράγιο» έχει ανέβει άλλη μια φορά στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου το 1982 με τη Λίνα Λαμπράκη στον ομώνυμο ρόλο.
Σημείωση Καλλιτεχνικής Διανομής
Συμμετέχει η Ορχήστρα Φοιτητών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: Από 20/10/2016 έως 29/10/2016 και κάθε Τετάρτη στις 18:00, Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00